Călătorie în timp

19 octombrie, ANUL 2020, ora 16-30

Astăzi este ziua cea mare. La orele 17-00 trebuie să plec în cea de a doua călătorie temporală. Da, da! Ați auzit bine! Prima a fost cam nereușită. Nu complet. De călătorit am călătorit, doar că… nu am reușit să îmi îndeplinesc misiunea.

Șefii mei de la Oktal, căci ei sunt cei care mă trimit (doar nu credeați că mă duc de bună voie), vor să afle cum arată calculatorul viitorului pentru a pregăti din timp oferta magazinului online.

Un principiu al strămoșilor noștri spunea „Cine se scoală de dimineață departe ajunge!”. Conform acestui principiu, plecarea mea este puțin cam nepotrivită la ora 17-00, dar adevăratul motiv este că ne ferim de cei de la consiliul concurenței. Dacă vine cumva un control nu trebuie să fiu plecat în timpul programului. Altfel riscăm o amendă pe care o vom plăti în rate până în anul în care am călătorit.

Ora 16-59

Iată că a venit și momentul plecării. 1, 2, 3 și…translația s-a produs! Mă uit la ceas și îmi indică: ora 17-00, dar în anul 2050. Parcă a fost mai ușor acum. Dragii mei colegi, de îndată ce găsesc un calculator am să îmi încep transmisia live. Până atunci întrerup legătura.

Ora 17-30

Legătură inițiată. Nu o să vă vină să credeți. Am găsit un calculator. Unitatea arată destul de similar cu ce avem în zilele noastre, încă nu au reușit să îl facă mai mic decât o cutie de chibrituri. Poate că data viitoare ar trebui să mă trimiteți mai departe în timp.

Totuși mai sunt și deosebiri. Fiecare casă are acum încorporat un calculator. Nu mai sunt numite case inteligente (ca în vremea noastră). Calculatorul are un control complet asupra casei, pregătește chiar și mâncarea.

Tastaturile virtuale încă mai există, dar se folosesc foarte rar fiindcă interacțiunea vocală este perfect funcțională. Se pare că persoanele surdo-mute încă le mai folosesc, dar am aflat că există un proiect pentru a elimina complet tastatura prin interacțiune mentală directă cu calculatorul. (Notă de călătorie: de ținut minte să aflu mai multe despre acest proiect în călătoriile ce vor urma).

Atunci când oamenii pleacă de acasă, se află în legătură cu propriul calculator printr-un mic dispozitiv care se află în ureche. Acest dispozitiv seamănă cu căștile bluetooth, doar că sunt ceva mai mici. Astfel că ai la îndemână mereu informații din imensa bază de date a internetului.

Am și o veste mai neplăcută pentru unii dintre voi: după moartea lui Bill Gates, Microsoft a decăzut complet. Sistemul lor de operare se mai găsește doar în muzeu. Actualele calculatoare au un sistem linux, foarte simplu la prima vedere. Nu știu cum de nu ne-am gândit până acum la așa ceva. Mai multe vă povestesc când ajung înapoi acasă, în caz că ne interceptează cineva convorbirea.

Moștenirea lui Bill se găsește totuși în fiecare casă, deși tinerii nu prea știu. Casa – computer are și o imagine fizică pe care utilizatorul o poate vedea atunci când dorește, pe oricare fereastră. Da, ați înțeles bine. Fereastra este pe post de monitor, și bineînțeles că are touch, doar că…este în 5 D.

Ora 18-00

Se pare că sunt urmărit de poliția locală…. Vă rog să inițiați legătura de transport înapoi. Mai repedeeeeeeeeeee…

–––––––––––––––––––––––––-

Acest articol a fost scris pentru Superblog 2011 etapa nr. 5.

Lasă un răspuns

