Cumpărați produse românești!

Este vineri, orele 17-00. Mi-am terminat serviciul. Mă simt ușurat că am încheiat cu bine și această săptămână. O altă zi de vară fierbinte se apropie încet de sfârșit. Aerul ușor uscat și cald mă face instantaneu să simt nevoia de apă. Îmi amintesc că trebuie să trec pe la piață să mai iau câte ceva de ale gurii, căci frigiderul era cam gol. Înghit în sec și merg mai departe către piața cea mai apropiată.

La piață e încă aglomerație, oamenii se înghesuie. Abundența de mirosuri îmi produce o senzație stranie la nivel olfactiv: simt varză murată, legume proaspete, dar și flori. Parcă aerul e și mai greu de respirat în acest mod. Oare așa e la orice oră? O femeie trece grăbită pe lângă mine cu sacoșele încărcate. Ce agitație!

Deodată percep zumzetul de voci prezente în piață acoperită. Îmi amintesc că am venit aici pentru cumpărături. Trec pe lângă o tarabă cu verdețuri și parfumul de leuștean mă trimite spontan la borșul făcut de mama în copilărie. Ce aromă! Numai un adevărat cunoscător îl poate savura așa cum se cuvine. Apoi îmi amintesc de grădinița din spatele curții în care ne cultivam leușteanul, loboda, roșiile și alte legume. Ce ciorbe bune de lobodă pregătea mama în verile copilăriei mele!

Caut să mai iau niște roșii, dar nu din acelea care arată bine și au gust de plastic (de obicei aduse din alte țări). Prefer să iau unele de grădină, românești, cu gust natural. E de ajuns să le miroși și poți să îți dai seama. Astfel mă hrănesc mai sănătos, ajut producătorul (țăranul român, că vorba aceea toți ne tragem de la țară) și astfel ajut economia românească. Azi puțin, mâine mai mult.

Agricultura este o tradiție veche la noi. Recent am auzit că deținem capacitatea de a hrăni în jur de 100 de milioane de oameni. Un număr considerabil. Păcat că nu ne folosim acest potențial la maxim. Dacă am face-o, cu siguranță că ne-ar merge mai bine.

Am auzit că și cei de la Real au o campanie în care promovează produsele românești. Achiziționează de la producători și vând mai departe produsele. E un lucru bun, fiindcă  producătorii nu mai pierd zilele prin piață ca să își vândă produsele și astfel pot să meargă înapoi la gospodăriile lor să-și continue treburile. Noi, ca și cumpărători, avem avantajul de a ne procura produse sănătoase de la noi din țară.

                                                                                                                   (sursa foto)

Aș prefera ca și alte magazine mai mari sau mai mici să urmeze acest exemplu. Cu siguranță că le-aș trece pragul mai des.

Îmi termin cumpărăturile și mă îndrept spre casă. Am cumpărat din nou produse românești de calitate!

—————————————————————————-

Acest articol a fost scris pentru Superblog 2011 etapa nr. 15.

Lasă un răspuns

