LibreOffice

Am vrut să scriu un post despre OpenOffice, alternativă foarte bună și gratuită la Microsoft Office. Din păcate acest proiect a fost oprit, dar în schimb a apărut un altul la fel de bun numit LiberOffice.

Poate fi descărcat de aici, există și variante portabile. Personal încă folosesc varianta pentru suita de aplicații portabile LiberKey (fără nici o asociere cu această suită office), dar fiindcă și acest proiect a fost oprit și nu mai fac update-uri am decis să mi-l instalez în calculator și cu ocazia aceasta să vă spun și vouă de el.Extensiile de la Open Office sunt suportate și de LiberOffice, dar există și un loc dedicat al acestora aici(trebuie să recunosc că sunt mai ordonate decât la Open Office). Formatul standard al documentelor este și aici .odt, dar bineînțeles că puteți să salvați în .doc și în .docx (în ultima sa versiune open office putea doar să deschidă acest format nu să îl și salveze).

LiberOffice conține 6 aplicații: Writer, Calc, Draw, Impress, Base și Math. Personal le folosesc doar pe cele 3 boldite. Cu Writer-ul este pentru documente text, Calc înlocuiește binecunoscutul excell de la Microsoft iar Impress este pentru prezentările power point.

Pentru cei care doresc se poate instala adițional și limba română (personal prefer engleza pentru că găsesc mai ușor dacă este să caut o comandă în meniu).

11 gânduri despre „LibreOffice

  1. Buna ,trebuie sa redactez ceva in libra si nu stiu de unde sa setez pagina sa-mi fie exact 30 de randuri a cate 60 de caractere,cu totul 1800 de caractere .Multumesc

    • Nu e o functie standard pentru programele de office gen Libre. Totusi se poate printr-un artificiu.

      In primul rand trebuie folosit un font care are toate caracterele egale (se cheama monospaced font, spre exemplu courier new, mis e pare ca orice windows il are, daca nu il ai cumva sigur il poti gasi pe internet sa il descarci). Apoi trebuie sa numeri primul rand de 60 de caractere si sa limitezi tragand de triunghiul din partea dreapta sus (il poti vedea numai atunci cand ruler-ul este activ, si e pozitionat exact deasupra partii albe a documentului) pana langa cel de-al saizecilea caracter.

      Pentru a stii cand sa te opresti la 30 de randuri selectezi tot cea ai scris la un anumit moment (cel mai bine cat mai tarziu) si activezi numerele (cel mai simplu ctrl + a si apesi F12). In aceast mod vezi cand ai ajuns la 60 de caractere si la final trebuie sa dai enter pentru a trece mai departe numaratoarea. Daca nu este activata functia de numerotare, nu mai trebuie sa dai enter, cursorul trece automat la urmatorul rand de 60 de caractere (de asta spuneam ca e bine sa incepi numerotarea mai tarziu).

      Succes!

      • multumesc frumos ,pot sa mai apelez la tine in caz de nevoie? nu cunosc pe nimeni altcineva care m-ar putea ajuta in acest domeniu.

      • Am de predat o lucrare de la 5 la 10 pagini in acest format de 1800 caractere/pagina,pe tema ” Uzul internetului in cotidian” .Inca nu am inceput sa caut „inspiratie” caci am termen 27 octombrie ,mai am nitel timp sa zic asa ,dar daca ai avea niste surse de inspiratie ,le-as citi cu prima ocazie.

      • Ma gandesc si te anunt daca gasesc ceva. Iti pot trimite pe mail daca e vreo carte despre aceasta tema?

        Sincer nu cred ca trebuie sa scrii lucrarea in modul in care ti l-am explicat eu. Recunosc ca mi s-a parut putin stranie intrebarea si se „vedea” ca nu ai lucrat cu programe de office, desi sa stii ca nici eu nu am facut-o prea mult:). Iti sugerez sa mai intrebi la facultate profesorul care v-a dat tema in legatura cu acest lucru. Spre exemplu daca sa fie cu sau fara spatii, numarul de caractere si daca trebuie sa folosesti un anume font si ce marime trebuie sa aiba fontul. De obicei standard e de 12. Dar daca maresti fontul automat iti intra mai putine caractere pe pagina;).
        In programul de editare text de la Liberoffice la meniul Tools exista o optine Word count. Daca dai click pe ea, aceasta iti arata numarul de caractere cu/fara spatii al paragrafului selectat si mai jos in aceeasi fereastra e acelasi lucru dar pentru tot documentul. Astfel poti sa verifici din cand in cand cate caractere ai.
        Ceea ce iti spuneam eu tine de formatarea paginii si nu arata prea bine, mai ales pentru o lucrare la facultate.

  2. Ma exprim si eu greoi in lb romana ,invat in lb bulgara .Ne cere in Word dar eu nu am Word instalat ,am doar Libra ,in afara de numarul caracterelor ,cel al randurilor si al nr de caractere la rand nu a zis nimic legat de format ,in schimb a mentionat ca trebuie sa fie standard pentru toate paginile ,in sensul ca daca introduc o poza sau grafica si el sterge numarul caracterelor care poate fi cuprins de acea pagina sa fie 1800 ca-n restul .Nu pot intreba mai mult ,nu mai vine pana pe 27 oct .Poti sa-mi trimiti pe mail info,ceva sper intr-un limbaj accesibil celor laici ca mine.

    • Nu te exprimi greoi, doar ca aceaste cerinte de formatare cu randurile sunt destul de ciudate, cel putin pentru mine. Faptul ca documentul e redactat in Microsoft word, sau in programul similar de la LibreOffice nu conteaza. In schimb e important ca la final, daca predai materialul in format electronic sa il predai in format compatibil pentru microsoft office (sper ca stii cum se face, din optiunea save as).

  3. 😛 Am cautat si eu astfel,acolo unde ma trimiti tu ,nu am gasit 8 nicaieri .Colegi de facultate is si ei „amatori” ca mine ,o sa incerc sa il cer profesorului direct ,poate am succes .Multumesc

Lasă un răspuns

